Sortera resultat?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peli
    New User
    • Sep 2007
    • 2

    Sortera resultat?

    Hej, när man öppna filer eller mappar, verkar det som BeondCompare inte kan sortera dem. Är mapparna numrerade lägger inte programmet dem i nummerordning utan visar dem lite huller om buller. Går det att sortera dem?
    peli
  • Guest's Avatar

    #2
    Re: Sortera resultat?

    Hej, äntligen någon som frågar mig något och så uppmärksammar jag det inte. Ursäkta. Jag har dessutom inget bra svar heller pga av att jag inte har detta problem. Mina mappar och filer som är numrerade kommer i rätt ordning. Jag förutsätter att du har tryckt på kolumnrubriken för att påverka sorteringen utan att få det resultat som du önskar. Jag kan vidarefodra din fråga till Chris på Scooter om du inte lyckas lösa problemet. Förresten vad har du för operativ, själv har jag XP med SP2 och där fungerar det som sagt.

    Mvh

    Peter Kind

    Comment

    • peli
      New User
      • Sep 2007
      • 2

      #3
      Re: Sortera resultat?

      Hej och tack för svar. Jag har också XP SP2. Kolumnrubriken hjälper inte, den sorterar bara i omvänd ordning. Jag har gjort en testmapp med numrerade dokument som jag öppnar i en kolumn. Ordning blir följande: 100, 101, 152, 2, 203, 3, 398. Med nummerserier upp till 30 000 blir det omöjligt att hänga med.
      Hoppas ni hittar en lösning!
      peli

      Comment

      • peterki
        Moderator
        • Feb 2004
        • 8

        #4
        Re: Sortera resultat?

        Hej igen,

        Inte konstigt att jag hade rätt sorterat, jag har haft för vana att noll-utfylla, en gammal NT4-skada. Jag får faktiskt ta och rapportera det som ett fel till ScooterSoftware. Om du tidigare sett ett svar som liknar detta så är detta borttaget. Jag blandade ihop programm som jag har och gav dig hjälp om ett annat program, ursäkta för det i så fall.

        Comment

        • peterki
          Moderator
          • Feb 2004
          • 8

          #5
          Re: Sortera resultat?

          Hej,

          Efter att jag frågat utvecklarna på ScooterSoftware så fick jag svaret att naturlig sortering av nummer kommer i version 3.

          Hoppas att det räcker som svar.

          Mvh

          Peter Kind

          Comment

          Working...