BC bäst hittills

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    BC bäst hittills

    Har under de senaste veckorna testat en massa program för jämförelser av filer. BC är det bästa jag testat hittills. De saker som BC har klarat bra på min kravlista som andra program har haft svårt med är bland annat: jämförelser av STORA filer, jämförelse av filer med blandat binärdata och text, utesluta vissa positioner i jämförelsen, bra inställningsmöjligheter och tydligt visa vad på raden som är förändrat. En av referenstesterna jag använt vid utvärdering av olika program är en jämförelse mellan två databasdumpar från en stordator, 600 MB med 8 miljoner poster. BC läste in och jämförde på 4-5 minuter, inget annat program jag testat har överhuvudtaget klarat denna filjämförelse. Det enda problem jag upptäckt med BC var när jag försökte skapa 'File Difference Reports" på dessa jättefiler. Då gick det VÄLDIGT långtsamt och lekte man för mycket med rapportinställningarna så kunde BC hänga sej.
  • peterki
    Moderator
    • Feb 2004
    • 8

    #2
    Re: BC bäst hittills

    Hej,

    Jag har vidarebefordrat ditt inlägg till folket på Scooter och här här det svar jag fått angående problemet med skapandet av File Difference Report.

    Filerna är nog storleksmässigt vad filgranskaren kan klara av. Dom har själva klarat av jämförelser av filer på upp till 600-700 MB, den exakta storleken är beroende av formatet på filerna som jämförs.

    Det låter som om filerna är för stora för att generera en fil-rapport.

    Det bästa förslaget på en lösning med den aktuella versionan av BC är att splitta filerna i flera delara och sedan jämföra dessa delar.

    Dom har även en "knowledgebase"-sida för fil storlekar som kan vara till hjälp:

    http://www.scootersoftware.com/suppo...largefiles.php

    Hoppas att detta svar kan hjälpa dig vidare. Om inte kan vi återremittera ärendet för vidare undersökning.

    Mvh

    Peter Kind
    Svensk Moderator

    Comment

    Working...