Dateien mit XML abgleichen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marco_Volz
    New User
    • Mar 2016
    • 1

    Dateien mit XML abgleichen

    Hallo wir überlegen uns gerade die Software bei uns einzusetzen.

    Ich bin mir nur nicht sicher ob wir unser Vorhaben überhaupt umsetzen können.

    Wir haben große XML-Daten die auf Fotos verweisen (BMECAT) nun würde wir gerne ein Verzeichnis prüfen ob alle Bilder auch drin sind bzw. prüfen welche zu viel drin sind.

    Könnt ihr mir hierzu kurz eure Erfahrungen mitteilen oder ob es überhaupt geht?

    liebe Grüße
    Marco

    =========

    Hello, We are thinking about using your software.

    But I'm not sure whether we can implement our plans at all.

    We have large XML data which have references to photo files (BMEcat). We would like to check whether all of the photos are really existing in a certain folder resp. check which ones do not belong in that folder.

    Would you be so kind to tell us your expierences or whether this is possible at all.

    Best regards,
    Marco
    Last edited by Gunnar; 02-Mar-2016, 10:10 AM. Reason: GER->ENG translation
  • Aaron
    Team Scooter
    • Oct 2007
    • 15997

    #2
    Hello,

    Sorry, Google Translate is having a little trouble with this post.

    If I understand correctly, you have an XML on one side, and you would like to compare against a Folder of picture files on the other side? BC4 does not currently support this type of comparison.

    We can load two Folders as base folders. These folders can contain XML files, Picture files, and other file types. BC4 aligns files based on folder structure and file name. We can then compare by timestamp, size, or the content within the files. The comparison is configurable, and can optionally be set to ignore certain differences or to load files a certain way.

    Our trial is fully featured and available for testing if you have not had a chance to try it yet:
    http://www.scootersoftware.com/download.php

    =============

    Hallo,

    wenn ich richtig verstehe, hast Du XML auf der einen Seite, und möchtest gegen einen Ordner mit Bilddateien auf der anderen Seite vergleichen? BC4 unterstützt diese Art von Vergleich derzeit nicht.

    Wir können zwei Ordner als Basisordner laden. Diese Ordner können XML-Dateien, Bilddateien und andere Dateitypen enthalten. BC4 richtet Dateien basierend auf Ordnerstruktur und Dateinamen aneinander aus. Wir können dann den Zeitstempel, die Größe oder den Inhalt der Dateien vergleichen. Der Vergleich ist konfigurierbar und kann optional gewisse Unterschiede ignorieren oder Dateien auf eine bestimmte Weise laden.

    Unsere Probierversion ist voll funktionsfähig und steht zum Austesten zur Verfügung, falls Du bisher noch nicht die Gelegenheit zum Ausprobieren hattest:
    http://www.scootersoftware.com/download.php

    Last edited by Gunnar; 02-Mar-2016, 10:15 AM. Reason: ENG->GER translation
    Aaron P Scooter Software

    Comment

    Working...