Extremt långsam XML-jämförelse

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Extremt långsam XML-jämförelse

    Försöker jämföra XML-filer med varandra som är på 4MB men det är i praktiken omöjligt då det går extremt långsamt och är väntetider på många minuter. Kommer det någon förbättring av XML-stödet?
  • Guest's Avatar

    #2
    Re: Extremt långsam XML-jämförelse

    Hej, Jag brukar inte använda XML själv. Men gjorde ett test för att se hur det fungerar. Funderar på om det inte är en kombination av storleken av filerna och mängden skillnader mellan dem som avgör om det går fort eller inte. Jag provade med 2 st XML filer den ena 14 mb och den andra 15 mb. Den gick aldrig klar efter 6500 skillnader avbröt jag. Jag provade dessutom med generell text men det blev samma resultat. Det gick aldrig klart. Där efter ändrade jag ett värde sist i den filen som var 14 mb stor och spara den under ett annat namn. Vid jämförelse mellan den gamla och den nya filen tog det nu endast mellan 4 och 6 sekunder. Vi kan väl vidarebefodra våra iaktagelser till gänget på scootersoftware för vidare analys eller?

    Mvh

    Peter Kind
    Svensk Moderator

    Comment

    • peterki
      Moderator
      • Feb 2004
      • 8

      #3
      Re: Extremt långsam XML-jämförelse

      Hej,

      Efter mitt förra svar skickade jag över ärendet till Scooter och de svarade så här:

      Ju mer olika filera som jämförs är desto längre tid tar det.

      En sak som kan snabba upp jämförandet är att minska värdet för "Skev Tolerans" på "Upprätning"-fliken i menyn "Verktyg|Redigera aktuella regler...".

      En annan grej för att jämföra XML-filer är att använda HTML Tidy / XML Tidy "add on" regeln:

      http://www.scootersoftware.com/downl...c=kb_morerules

      Detta kommer att formatera filerna innan jämförelsen i filgranskaren.

      Hoppas att detta svar kan hjälpa dig. Annars får vi bolla tillbaka frågan för vidare utredning.

      Mvh

      Peter Kind
      Svensk Moderator

      Comment

      Working...